DE KRACHT VAN MUZIEK

Op 12 februari 2017 hebben wij de voorstelling de Kracht van Muziek gespeeld. Aan deze voorstelling deden het seniorenkoor Parnas, de NNFE en dansers van Dance Explosion uit Sneek mee. Het seniorenkoor Parnas stond onder leiding van Ben Brunt, de NNFE onder leiding van Jacqueline Ebbers en de dansers van Dance Explosion onder leiding van choreograaf Pim Steemers.

“De Kracht van Muziek” is gebaseerd op het boek “De kracht van een Lied” geschreven door Helen Colijn. Het is het verhaal van vrouwen in een Japans interneringskamp tijdens de Tweede Wereldoorlog, die onder de moeilijkste omstandigheden overlevingskracht putten uit muziek. Twee van de vrouwen, Norah Chambers en Margaret Dryburgh, schreven uit hun

hoofd de noten op papier, veelal uit het klassieke repertoire en bewerkten het voor “stemmenorkest”. Deze muziek klonk in het kamp na geheime voorbereiding plotseling op. Dit wonder van muziek gaf vele van de gevangenen de kracht die ze nodig hadden om te overleven.

Hieronder een kleine impressie van de voorstelling.